Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
23 C
Limassol

Η Ουκρανή και ο Νεκτάριος

Του Πατριάρχη

Μια γυναίκα από την Ουκρανία, τελεί υπό κράτηση και έχει παραπεμφθεί σε δίκη, γιατί μετέφερε χρήματα σε βαλίτσες. Κανείς δεν μεταφέρει σε βαλίτσες εκατομμύρια σε μετρητά, τα οποία εξαφανίζονται και ουδείς γνωρίζει που καταλήγουν. Προφανώς πρόκειται για ξέπλυμα, αφού είναι άγνωστη η πηγή των χρημάτων. Μπορεί να είναι χρήματα από εμπόριο ναρκωτικών, όπλων, ανθρώπων ή από κλοπή, απάτη κλπ

Παρά το ότι μπήκε και βγήκε 20 φορές στην Κύπρο, μεταφέροντας χρήματα, την συνέλαβαν μόνο όταν η ίδια πήγε στην αστυνομία και κατήγγειλε ληστεία. Για εκείνη τη ληστεία, δεν μάθαμε ποτέ αν αποδείχθηκε πως ήταν στημένη και ποιοι ήταν αυτοί που πήραν τα €420.000. Αυτό όμως είναι άλλου παπά ευαγγέλιο και όχι δουλειά για έναν Πατριάρχη.

Ένα σημαντικό στοιχείο σε εκείνη την υπόθεση είναι ότι αυτή η γυναίκα κάθε φορά που έφτανε στη Κύπρο δήλωνε στο Τελωνείο τα χρήματα και ουσιαστικά το ξέπλυμα γινόταν με κρατική σφραγίδα στο αεροδρόμιο. Χρήματα τα οποία δηλώνονται στις αρχές και γίνονται αποδεκτά και δεν κατάσχονται είναι εξ ορισμού νόμιμα. Για αυτό τον λόγο φοβάμαι πως θα δούμε εκπλήξεις στο δικαστήριο.

Και ερχόμαστε στην άλλη υπόθεση, αυτή της Μονής Αββακούμ. Εκεί βρέθηκαν σε χρηματοκιβώτιο €807.000 σε μετρητά τα οποία ήταν αδήλωτα, χωρίς να υπάρχει καμία απόδειξη για την προέλευση τους. Εικάζεται (λογικά) πως πρόκειται για χρήματα από εισφορές πιστών που πίστευαν ή ανέμεναν θαύματα. Η πλευρά των μοναχών λέει ότι ήταν χρήματα τεσσάρων ανθρώπων που δόθηκαν στον ίδιο τον Ηγούμενο σε προσωπικό επίπεδο και δεν ανήκουν στη Μονή.

Όπως και αν έχουν τα πράγματα, θα πρέπει να αποδειχθεί η προέλευση αυτών των χρημάτων. Τα χρήματα όμως δόθηκαν στην αστυνομία από τον Μητροπολίτη Ταμασού. Προφανώς κατασχέθηκαν παρανόμως. Πως θα αποδειχθεί ότι ήταν όντως τα χρήματα που βρέθηκαν στο μοναστήρι και δεν ήταν περισσότερα;  Πως θα αποδειχθεί η αλυσίδα από αυτούς που τα έδωσαν μέχρι την παράδοση τους στην Αστυνομία. Κλήθηκαν αυτοί που φέρονται ως δωρητές να εξηγήσουν που τα βρήκαν;

Αμέτρητα ερωτήματα, αλλά ένα είναι το κυρίαρχο.

Γιατί σε αυτή την περίπτωση δεν συνελήφθη κανείς, όπως έγινε στην περίπτωση της Ουκρανής;

Γιατί δεν ακολουθήθηκε η λογική οδός; Γιατί γίνεται άλλος χειρισμός;

Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι μόνο οι Εκκλησία και οι άνθρωποι της, αλλά και η Πολιτεία με την Αστυνομία, η οποία δίνει την εντύπωση ότι στην περίπτωση της Ουκρανής ξύπνησε μόνο όταν πήγε η ίδια η Ουκρανή να καταγγείλει ληστεία, ενώ στην δεύτερη περίπτωση, σφυρίζει αδιάφορα κάνοντας τον μπάτλερ της Εκκλησίας.

Ευλόγησον, ξευλόγησον, δεν υπάρχει σωτηρία.