Παρασκευή 01/07/2022
ΕΙΔΗΣΕΙΣ Χάνεται το ένα ορόσημο, μετά το άλλο στα ενεργειακά-Τελευταία ευκαιρία

Χάνεται το ένα ορόσημο, μετά το άλλο στα ενεργειακά-Τελευταία ευκαιρία

Προβληματισμός για την πορεία υλοποίησης των ενεργειακών σχεδιασμών της Κύπρου – Όσα δεν έγιναν μέχρι σήμερα και που αποδίδονται οι καθυστερήσεις – Θολό τοπίο για την εμπορία του φυσικού αερίου από το κοίτασμα «Αφροδίτη» – Γεωτρήσεις μένουν στον «πάγο» – Η προσοχή στον «Προμηθέα» και τερματικό στο Βασιλικό

Από αλλεπάλληλες αναβολές και μεγάλες καθυστερήσεις χαρακτηρίζεται τα τελευταία χρόνια η πορεία υλοποίησης των ενεργειακών σχεδιασμών της Λευκωσίας. Τι κι αν η προσπάθεια της χώρας μας να γίνει παραγωγός υδρογονανθράκων ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, μια σειρά από εξωγενείς παράγοντες ανέτρεψαν τα δεδομένα δυσχεραίνοντας το εγχείρημα.

Οι καθυστερήσεις οφείλονται κατά κύριο λόγο σε τρεις παράγοντες. Η πανδημία του κορωνοϊου και η κρίση στις τιμές ενέργειας έφεραν σε πρώτη φάση τα πάνω, κάτω. Ο τρίτος παράγοντας είναι οι περιβαλλοντικές εξελίξεις, οι οποίες κατέχουν σήμερα τη μερίδα του λέοντος στο επίπεδο των προβληματισμών. Μετά την COP26 ο πλανήτης στοχεύει επίσημα σε κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε θα πρέπει να υπάρξει σοβαρή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στροφή στις ΑΠΕ. Βάσει τούτου ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι δεν υπάρχει ανάγκη για νέες ανακαλύψεις φυσικού αερίου και πετρελαίου, αφού οι υφιστάμενες φτάνουν και περισσεύουν μέχρι το 2050.

Γεωτρήσεις στον «πάγο»

Η πανδημία και οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν παγκοσμίως έχουν δοθεί ως αιτιολογία για τη μεγάλη καθυστέρηση που παρουσιάζεται στην εκτέλεση του γεωτρητικού προγράμματος στα αδειοδοτημένα τεμάχια της Κυπριακής ΑΟΖ.

Μέσα στο 2020 θα γινόταν η ανόρυξη τουλάχιστον τριών ερευνητικών γεωτρήσεων στα Τεμάχια 6, 8 και 11 από την κοινοπραξία των ENI και TOTAL. Μέχρι σήμερα δεν έγινε καμία από αυτές και δεν είναι ξεκάθαρο το πότε ακριβώς θα γίνουν.

Την ίδια χρόνια θα γινόταν η επιβεβαιωτική και μία ερευνητική γεώτρηση στο τεμάχιο 10 από την κοινοπραξία των Exxon και Qatar. Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες, παραμονές Χριστουγέννων, άρχισαν οι εργασίες για την πρώτη.

Πάντως η Κυβέρνηση εμφανίζεται καθησυχαστική ότι παρά τις αναβολές, οι προγραμματισμένες γεωτρήσεις θα προχωρήσουν μέσα στην επόμενη διετία. Επικαλείται τη δέσμευση των ενεργειακών κολοσσών που δραστηριοποιούνται στο νησί. Ως παράδειγμα για την κινητικότητα που έρχεται, παρουσιάζει την πρόσφατη αδειοδότηση του τεμαχίου 5 στις Exxon και Qatar.

Ακόμη περιμένει η «Αφροδίτη»

Από σαράντα κύματα πέρασε και η ανάπτυξη του κοιτάσματος «Αφροδίτη», η οποία αρχικά επρόκειτο να αρχίσει εντός του 2020. Με βάση το αρχικό πλάνο το φυσικό αέριο θα μεταφέρεται στην Αίγυπτο μέσω υποθαλάσσιου αγωγού και θα υγροποιείται στο Σταθμό Υγροποίησης Idku. Μέρος του θα πωλείται στην εσωτερική αγορά της Αιγύπτου και το υπόλοιπο θα εξάγεται στην Ευρώπη και τις παγκόσμιες αγορές. Ενδιαφέρον για αγορά είχε εκδηλώσει και η Ιορδανία.

Η ραγδαία πτώση των τιμών διεθνώς το 2016 ανέτρεψε και αυτά τα δεδομένα, με αποτέλεσμα η διαχειρίστρια κοινοπραξία να ζητήσει αλλαγή των όρων του Συμβολαίου το 2018. Μετά από ένα χρόνο συζητήσεων, υπεγράφη το αναθεωρημένο Σχέδιο Ανάπτυξης και Παραγωγής βάσει του οποίου η εκμετάλλευση του κοιτάσματος θα άρχιζε το 2025. Μάλιστα ο τότε Υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, είχε δηλώσει πως τέθηκαν αυστηροί όροι για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος.

Το «τρένο» του 2025 χάθηκε αφού και σ’ αυτή τη φάση καταγράφηκαν σοβαρές καθυστερήσεις. Η δεύτερη επιβεβαιωτική γεώτρηση θα γινόταν μέσα στο 2021 και βάσει πλάνου το 2022 θα υπογράφετο η τελική επενδυτική απόφαση για να αρχίσουν μέσα στο 2023 οι εργασίες για απαραίτητες υποδομές. Άρα μέχρι στιγμής προβλέπεται καθυστέρηση τουλάχιστον ενός έτους και… βλέπουμε.

Τερματικό στο Βασιλικό

Στην πανδημία αποδίδεται και η καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου του τερματικού υγροποίησης στο Βασιλικό. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα το έργο επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία το ερχόμενο καλοκαίρι. Τα πλάνα άλλαξαν και οι μηχανές του τερματικού αναμένεται να βάλουν μπρος το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Οι αρμόδιοι διαβεβαιώνουν ότι οι εργασίες συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς. Κατά την παρούσα φάση γίνονται εργασίες για την κατασκευή των εγκαταστάσεων για τη μεταφορά του φυσικού αερίου στον ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό της ΑΗΚ. Παράλληλα -σε ναυπηγείο στην Κίνα- προχωρούν οι εργασίες για τη μετατροπή του μεταφορέα υγροποιημένου φυσικού αερίου «ΕΤΥΦΑ Προμηθέας», σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης. Αυτή την περίοδο οι εργασίες βρίσκονται στο στάδιο της εγκατάστασης στο πλοίο των μονάδων επαναεριοποίησης και ισχύος.

Σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε από την κατασκευάστρια εταιρεία China Petroleum Pipeline την Πέμπτη, ξεκαθαρίστηκε ότι οι εργασίες στο πλοίο «ΕΤΥΦΑ Προμηθέας» συνεχίστηκαν απρόσκοπτα καθ’ όλη την περίοδο των εορτών.

Το συγκεκριμένο έργο που θα προμηθεύει με καθαρό φυσικό αέριο τον Ηλεκτροπαραγωγό Σταθμό Βασιλικού, έχει χαρακτηριστεί ως μεγαλεπήβολο, με οφέλη πολλαπλά, σηματοδοτώντας τη μετάβαση σε ένα καύσιμο λιγότερο ρυπογόνο απ’ ό,τι τα πετρελαιοειδή, το οποίο θα ενισχύσει την προσπάθεια του νησιού για επίτευξη των δεσμευτικών στόχων του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα πιο πάνω, το συγκεκριμένο έργο φαίνεται να αποτελεί μάλλον και την τελευταία ευκαιρία της Κυβέρνησης Αναστασιάδη, να παραδώσει μαζί με την σκυτάλη στον επόμενο Πρόεδρο το 2023 και το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που έγινε ποτέ στην Κύπρο.

Σύσκεψη, η οποία θα ασχοληθεί με την έλευση του φυσικού αερίου και την πορεία υλοποίησης των έργων υποδομής, καθορίστηκε υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου.

Προβληματισμός για την πορεία υλοποίησης των ενεργειακών σχεδιασμών της Κύπρου – Όσα δεν έγιναν μέχρι σήμερα και που αποδίδονται οι καθυστερήσεις – Θολό τοπίο για την εμπορία του φυσικού αερίου από το κοίτασμα «Αφροδίτη» – Γεωτρήσεις μένουν στον «πάγο» – Η προσοχή στον «Προμηθέα» και τερματικό στο Βασιλικό

Από αλλεπάλληλες αναβολές και μεγάλες καθυστερήσεις χαρακτηρίζεται τα τελευταία χρόνια η πορεία υλοποίησης των ενεργειακών σχεδιασμών της Λευκωσίας. Τι κι αν η προσπάθεια της χώρας μας να γίνει παραγωγός υδρογονανθράκων ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, μια σειρά από εξωγενείς παράγοντες ανέτρεψαν τα δεδομένα δυσχεραίνοντας το εγχείρημα.

Οι καθυστερήσεις οφείλονται κατά κύριο λόγο σε τρεις παράγοντες. Η πανδημία του κορωνοϊου και η κρίση στις τιμές ενέργειας έφεραν σε πρώτη φάση τα πάνω, κάτω. Ο τρίτος παράγοντας είναι οι περιβαλλοντικές εξελίξεις, οι οποίες κατέχουν σήμερα τη μερίδα του λέοντος στο επίπεδο των προβληματισμών. Μετά την COP26 ο πλανήτης στοχεύει επίσημα σε κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε θα πρέπει να υπάρξει σοβαρή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στροφή στις ΑΠΕ. Βάσει τούτου ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι δεν υπάρχει ανάγκη για νέες ανακαλύψεις φυσικού αερίου και πετρελαίου, αφού οι υφιστάμενες φτάνουν και περισσεύουν μέχρι το 2050.

Γεωτρήσεις στον «πάγο»

Η πανδημία και οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν παγκοσμίως έχουν δοθεί ως αιτιολογία για τη μεγάλη καθυστέρηση που παρουσιάζεται στην εκτέλεση του γεωτρητικού προγράμματος στα αδειοδοτημένα τεμάχια της Κυπριακής ΑΟΖ.

Μέσα στο 2020 θα γινόταν η ανόρυξη τουλάχιστον τριών ερευνητικών γεωτρήσεων στα Τεμάχια 6, 8 και 11 από την κοινοπραξία των ENI και TOTAL. Μέχρι σήμερα δεν έγινε καμία από αυτές και δεν είναι ξεκάθαρο το πότε ακριβώς θα γίνουν.

Την ίδια χρόνια θα γινόταν η επιβεβαιωτική και μία ερευνητική γεώτρηση στο τεμάχιο 10 από την κοινοπραξία των Exxon και Qatar. Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες, παραμονές Χριστουγέννων, άρχισαν οι εργασίες για την πρώτη.

Πάντως η Κυβέρνηση εμφανίζεται καθησυχαστική ότι παρά τις αναβολές, οι προγραμματισμένες γεωτρήσεις θα προχωρήσουν μέσα στην επόμενη διετία. Επικαλείται τη δέσμευση των ενεργειακών κολοσσών που δραστηριοποιούνται στο νησί. Ως παράδειγμα για την κινητικότητα που έρχεται, παρουσιάζει την πρόσφατη αδειοδότηση του τεμαχίου 5 στις Exxon και Qatar.

Ακόμη περιμένει η «Αφροδίτη»

Από σαράντα κύματα πέρασε και η ανάπτυξη του κοιτάσματος «Αφροδίτη», η οποία αρχικά επρόκειτο να αρχίσει εντός του 2020. Με βάση το αρχικό πλάνο το φυσικό αέριο θα μεταφέρεται στην Αίγυπτο μέσω υποθαλάσσιου αγωγού και θα υγροποιείται στο Σταθμό Υγροποίησης Idku. Μέρος του θα πωλείται στην εσωτερική αγορά της Αιγύπτου και το υπόλοιπο θα εξάγεται στην Ευρώπη και τις παγκόσμιες αγορές. Ενδιαφέρον για αγορά είχε εκδηλώσει και η Ιορδανία.

Η ραγδαία πτώση των τιμών διεθνώς το 2016 ανέτρεψε και αυτά τα δεδομένα, με αποτέλεσμα η διαχειρίστρια κοινοπραξία να ζητήσει αλλαγή των όρων του Συμβολαίου το 2018. Μετά από ένα χρόνο συζητήσεων, υπεγράφη το αναθεωρημένο Σχέδιο Ανάπτυξης και Παραγωγής βάσει του οποίου η εκμετάλλευση του κοιτάσματος θα άρχιζε το 2025. Μάλιστα ο τότε Υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, είχε δηλώσει πως τέθηκαν αυστηροί όροι για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος.

Το «τρένο» του 2025 χάθηκε αφού και σ’ αυτή τη φάση καταγράφηκαν σοβαρές καθυστερήσεις. Η δεύτερη επιβεβαιωτική γεώτρηση θα γινόταν μέσα στο 2021 και βάσει πλάνου το 2022 θα υπογράφετο η τελική επενδυτική απόφαση για να αρχίσουν μέσα στο 2023 οι εργασίες για απαραίτητες υποδομές. Άρα μέχρι στιγμής προβλέπεται καθυστέρηση τουλάχιστον ενός έτους και… βλέπουμε.

Τερματικό στο Βασιλικό

Στην πανδημία αποδίδεται και η καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου του τερματικού υγροποίησης στο Βασιλικό. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα το έργο επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία το ερχόμενο καλοκαίρι. Τα πλάνα άλλαξαν και οι μηχανές του τερματικού αναμένεται να βάλουν μπρος το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Οι αρμόδιοι διαβεβαιώνουν ότι οι εργασίες συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς. Κατά την παρούσα φάση γίνονται εργασίες για την κατασκευή των εγκαταστάσεων για τη μεταφορά του φυσικού αερίου στον ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό της ΑΗΚ. Παράλληλα -σε ναυπηγείο στην Κίνα- προχωρούν οι εργασίες για τη μετατροπή του μεταφορέα υγροποιημένου φυσικού αερίου «ΕΤΥΦΑ Προμηθέας», σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης. Αυτή την περίοδο οι εργασίες βρίσκονται στο στάδιο της εγκατάστασης στο πλοίο των μονάδων επαναεριοποίησης και ισχύος.

Σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε από την κατασκευάστρια εταιρεία China Petroleum Pipeline την Πέμπτη, ξεκαθαρίστηκε ότι οι εργασίες στο πλοίο «ΕΤΥΦΑ Προμηθέας» συνεχίστηκαν απρόσκοπτα καθ’ όλη την περίοδο των εορτών.

Το συγκεκριμένο έργο που θα προμηθεύει με καθαρό φυσικό αέριο τον Ηλεκτροπαραγωγό Σταθμό Βασιλικού, έχει χαρακτηριστεί ως μεγαλεπήβολο, με οφέλη πολλαπλά, σηματοδοτώντας τη μετάβαση σε ένα καύσιμο λιγότερο ρυπογόνο απ’ ό,τι τα πετρελαιοειδή, το οποίο θα ενισχύσει την προσπάθεια του νησιού για επίτευξη των δεσμευτικών στόχων του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα πιο πάνω, το συγκεκριμένο έργο φαίνεται να αποτελεί μάλλον και την τελευταία ευκαιρία της Κυβέρνησης Αναστασιάδη, να παραδώσει μαζί με την σκυτάλη στον επόμενο Πρόεδρο το 2023 και το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που έγινε ποτέ στην Κύπρο.

Σύσκεψη, η οποία θα ασχοληθεί με την έλευση του φυσικού αερίου και την πορεία υλοποίησης των έργων υποδομής, καθορίστηκε υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου.

Προβληματισμός για την πορεία υλοποίησης των ενεργειακών σχεδιασμών της Κύπρου – Όσα δεν έγιναν μέχρι σήμερα και που αποδίδονται οι καθυστερήσεις – Θολό τοπίο για την εμπορία του φυσικού αερίου από το κοίτασμα «Αφροδίτη» – Γεωτρήσεις μένουν στον «πάγο» – Η προσοχή στον «Προμηθέα» και τερματικό στο Βασιλικό

Από αλλεπάλληλες αναβολές και μεγάλες καθυστερήσεις χαρακτηρίζεται τα τελευταία χρόνια η πορεία υλοποίησης των ενεργειακών σχεδιασμών της Λευκωσίας. Τι κι αν η προσπάθεια της χώρας μας να γίνει παραγωγός υδρογονανθράκων ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, μια σειρά από εξωγενείς παράγοντες ανέτρεψαν τα δεδομένα δυσχεραίνοντας το εγχείρημα.

Οι καθυστερήσεις οφείλονται κατά κύριο λόγο σε τρεις παράγοντες. Η πανδημία του κορωνοϊου και η κρίση στις τιμές ενέργειας έφεραν σε πρώτη φάση τα πάνω, κάτω. Ο τρίτος παράγοντας είναι οι περιβαλλοντικές εξελίξεις, οι οποίες κατέχουν σήμερα τη μερίδα του λέοντος στο επίπεδο των προβληματισμών. Μετά την COP26 ο πλανήτης στοχεύει επίσημα σε κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε θα πρέπει να υπάρξει σοβαρή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στροφή στις ΑΠΕ. Βάσει τούτου ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι δεν υπάρχει ανάγκη για νέες ανακαλύψεις φυσικού αερίου και πετρελαίου, αφού οι υφιστάμενες φτάνουν και περισσεύουν μέχρι το 2050.

Γεωτρήσεις στον «πάγο»

Η πανδημία και οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν παγκοσμίως έχουν δοθεί ως αιτιολογία για τη μεγάλη καθυστέρηση που παρουσιάζεται στην εκτέλεση του γεωτρητικού προγράμματος στα αδειοδοτημένα τεμάχια της Κυπριακής ΑΟΖ.

Μέσα στο 2020 θα γινόταν η ανόρυξη τουλάχιστον τριών ερευνητικών γεωτρήσεων στα Τεμάχια 6, 8 και 11 από την κοινοπραξία των ENI και TOTAL. Μέχρι σήμερα δεν έγινε καμία από αυτές και δεν είναι ξεκάθαρο το πότε ακριβώς θα γίνουν.

Την ίδια χρόνια θα γινόταν η επιβεβαιωτική και μία ερευνητική γεώτρηση στο τεμάχιο 10 από την κοινοπραξία των Exxon και Qatar. Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες, παραμονές Χριστουγέννων, άρχισαν οι εργασίες για την πρώτη.

Πάντως η Κυβέρνηση εμφανίζεται καθησυχαστική ότι παρά τις αναβολές, οι προγραμματισμένες γεωτρήσεις θα προχωρήσουν μέσα στην επόμενη διετία. Επικαλείται τη δέσμευση των ενεργειακών κολοσσών που δραστηριοποιούνται στο νησί. Ως παράδειγμα για την κινητικότητα που έρχεται, παρουσιάζει την πρόσφατη αδειοδότηση του τεμαχίου 5 στις Exxon και Qatar.

Ακόμη περιμένει η «Αφροδίτη»

Από σαράντα κύματα πέρασε και η ανάπτυξη του κοιτάσματος «Αφροδίτη», η οποία αρχικά επρόκειτο να αρχίσει εντός του 2020. Με βάση το αρχικό πλάνο το φυσικό αέριο θα μεταφέρεται στην Αίγυπτο μέσω υποθαλάσσιου αγωγού και θα υγροποιείται στο Σταθμό Υγροποίησης Idku. Μέρος του θα πωλείται στην εσωτερική αγορά της Αιγύπτου και το υπόλοιπο θα εξάγεται στην Ευρώπη και τις παγκόσμιες αγορές. Ενδιαφέρον για αγορά είχε εκδηλώσει και η Ιορδανία.

Η ραγδαία πτώση των τιμών διεθνώς το 2016 ανέτρεψε και αυτά τα δεδομένα, με αποτέλεσμα η διαχειρίστρια κοινοπραξία να ζητήσει αλλαγή των όρων του Συμβολαίου το 2018. Μετά από ένα χρόνο συζητήσεων, υπεγράφη το αναθεωρημένο Σχέδιο Ανάπτυξης και Παραγωγής βάσει του οποίου η εκμετάλλευση του κοιτάσματος θα άρχιζε το 2025. Μάλιστα ο τότε Υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, είχε δηλώσει πως τέθηκαν αυστηροί όροι για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος.

Το «τρένο» του 2025 χάθηκε αφού και σ’ αυτή τη φάση καταγράφηκαν σοβαρές καθυστερήσεις. Η δεύτερη επιβεβαιωτική γεώτρηση θα γινόταν μέσα στο 2021 και βάσει πλάνου το 2022 θα υπογράφετο η τελική επενδυτική απόφαση για να αρχίσουν μέσα στο 2023 οι εργασίες για απαραίτητες υποδομές. Άρα μέχρι στιγμής προβλέπεται καθυστέρηση τουλάχιστον ενός έτους και… βλέπουμε.

Τερματικό στο Βασιλικό

Στην πανδημία αποδίδεται και η καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου του τερματικού υγροποίησης στο Βασιλικό. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα το έργο επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία το ερχόμενο καλοκαίρι. Τα πλάνα άλλαξαν και οι μηχανές του τερματικού αναμένεται να βάλουν μπρος το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Οι αρμόδιοι διαβεβαιώνουν ότι οι εργασίες συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς. Κατά την παρούσα φάση γίνονται εργασίες για την κατασκευή των εγκαταστάσεων για τη μεταφορά του φυσικού αερίου στον ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό της ΑΗΚ. Παράλληλα -σε ναυπηγείο στην Κίνα- προχωρούν οι εργασίες για τη μετατροπή του μεταφορέα υγροποιημένου φυσικού αερίου «ΕΤΥΦΑ Προμηθέας», σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης. Αυτή την περίοδο οι εργασίες βρίσκονται στο στάδιο της εγκατάστασης στο πλοίο των μονάδων επαναεριοποίησης και ισχύος.

Σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε από την κατασκευάστρια εταιρεία China Petroleum Pipeline την Πέμπτη, ξεκαθαρίστηκε ότι οι εργασίες στο πλοίο «ΕΤΥΦΑ Προμηθέας» συνεχίστηκαν απρόσκοπτα καθ’ όλη την περίοδο των εορτών.

Το συγκεκριμένο έργο που θα προμηθεύει με καθαρό φυσικό αέριο τον Ηλεκτροπαραγωγό Σταθμό Βασιλικού, έχει χαρακτηριστεί ως μεγαλεπήβολο, με οφέλη πολλαπλά, σηματοδοτώντας τη μετάβαση σε ένα καύσιμο λιγότερο ρυπογόνο απ’ ό,τι τα πετρελαιοειδή, το οποίο θα ενισχύσει την προσπάθεια του νησιού για επίτευξη των δεσμευτικών στόχων του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα πιο πάνω, το συγκεκριμένο έργο φαίνεται να αποτελεί μάλλον και την τελευταία ευκαιρία της Κυβέρνησης Αναστασιάδη, να παραδώσει μαζί με την σκυτάλη στον επόμενο Πρόεδρο το 2023 και το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που έγινε ποτέ στην Κύπρο.

Σύσκεψη, η οποία θα ασχοληθεί με την έλευση του φυσικού αερίου και την πορεία υλοποίησης των έργων υποδομής, καθορίστηκε υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου.

Διαβάστε Επίσης

Ο Μπάιντεν λέει ότι οι ΗΠΑ «πρέπει να πουλήσουν» F-16 στην Τουρκία

«Οι ΗΠΑ αυξάνουν τον αριθμό των δυνάμεών τους στην Ευρώπη και στην ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ» είπε ο πρόεδρος των ΗΠΑ στη Μαδρίτη -...

«Aνοικτή πληγή» το Κυπριακό – Συνομιλία ΠτΔ με Ερντογάν στη Μαδρίτη

Την προσήλωσή του στην προσπάθεια δημιουργίας συνθηκών που θα επιτρέψουν την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων στο Κυπριακό, επαναβεβαίωσε χθες βράδυ ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος...

Σύλληψη νεαρού που φέρεται να βοήθησε δύο άτομα να εισέλθουν παράνομα στη Δημοκρατία

Νεαρός ηλικίας 27 ετών, συνελήφθη για διευκόλυνση των ανακρίσεων της Αστυνομίας, καθώς φέρεται να υποβοήθησε δύο υπηκόους τρίτων χωρών να εισέλθουν παράνομα στο έδαφος...

Χρυσό μετάλλιο για τον Μάριο Γεωργίου

Νέα μεγάλη διάκριση εντός ολίγων ωρών για την Κύπρο στους Μεσογειακούς Αγώνες του Οράν, καθώς ο Μάριος Γεωργίου κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στο μονόζυγο. Εκτέλεσε...

Παραλίμνι: Νέο σοβαρό τροχαίο με μοτοσικλετιστή

Σοβαρή κρίνεται η κατάσταση της υγείας του 35χρονου μοτοσικλετιστή, που ενεπλάκη σε τροχαίο δυστύχημα το βράδυ της Τετάρτης στην στην ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου. Σύμφωνα...

Απεβίωσε ΣΥΟΠ μετά από τραυματισμό σε άσκηση της Εθνικής Φρουράς

Ο 27χρονος Συμβασιούχος Οπλίτης Παναγιώτης Γιαννιός, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά στο πλαίσιο προγραμματισμένης εκπαιδευτικής δραστηριότητας την περασμένη Δευτέρα, απεβίωσε σήμερα το απόγευμα στη Μονάδα...

Πολύ σημαντικό βήμα η συμφωνία του “Fit for 55” λέει ο Εκπρόσωπος

Η συμφωνία που επετεύχθη σήμερα στο Συμβούλιο Περιβάλλοντος της ΕΕ στο Λουξεμβούργο επί του νομοθετικού πακέτου “Fit for 55”, στο πλαίσιο των προσπαθειών της...

Διαβάστε Επίσης

Ο Μπάιντεν λέει ότι οι ΗΠΑ «πρέπει να πουλήσουν» F-16 στην Τουρκία

«Οι ΗΠΑ αυξάνουν τον αριθμό των δυνάμεών τους στην Ευρώπη και στην ανατολική πτέρυγα...
|

«Aνοικτή πληγή» το Κυπριακό – Συνομιλία ΠτΔ με Ερντογάν στη Μαδρίτη

Την προσήλωσή του στην προσπάθεια δημιουργίας συνθηκών που θα επιτρέψουν την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων...
|

Σύλληψη νεαρού που φέρεται να βοήθησε δύο άτομα να εισέλθουν παράνομα στη Δημοκρατία

Νεαρός ηλικίας 27 ετών, συνελήφθη για διευκόλυνση των ανακρίσεων της Αστυνομίας, καθώς φέρεται να...
|

Χρυσό μετάλλιο για τον Μάριο Γεωργίου

Νέα μεγάλη διάκριση εντός ολίγων ωρών για την Κύπρο στους Μεσογειακούς Αγώνες του Οράν,...
|

Παραλίμνι: Νέο σοβαρό τροχαίο με μοτοσικλετιστή

Σοβαρή κρίνεται η κατάσταση της υγείας του 35χρονου μοτοσικλετιστή, που ενεπλάκη σε τροχαίο δυστύχημα...
|

Απεβίωσε ΣΥΟΠ μετά από τραυματισμό σε άσκηση της Εθνικής Φρουράς

Ο 27χρονος Συμβασιούχος Οπλίτης Παναγιώτης Γιαννιός, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά στο πλαίσιο προγραμματισμένης εκπαιδευτικής...
|

Πολύ σημαντικό βήμα η συμφωνία του “Fit for 55” λέει ο Εκπρόσωπος

Η συμφωνία που επετεύχθη σήμερα στο Συμβούλιο Περιβάλλοντος της ΕΕ στο Λουξεμβούργο επί του...
|

Νέο άλμα στην τιμή του ευρωπαϊκού φυσικού αερίου, TTF, στα €139,59

Νέο άλμα, πέραν του 8%, πραγματοποιεί την Τετάρτη η τιμή του βασικού ευρωπαϊκού φυσικού...
|

Πρόταση νόμου για απαγόρευση διακίνησης βαρέων οχημάτων και δημόσιων έργων σε ώρες αιχμής

Πρόταση νόμου για απαγόρευση διακίνησης βαρέων οχημάτων και πραγματοποίησης δημοσίων έργων σε ώρες κυκλοφοριακής...
|

Συμφωνία με την Τουρκία για την ένταξη της Φινλανδίας και της Σουηδίας ανακοίνωσε ο γγ του ΝΑΤΟ

Την επίτευξη συμφωνίας για την ένταξη της Φινλανδίας και της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ ανακοίνωσε...
|

Η G7 θα εργαστεί για την «ανάπτυξη ενός ανώτατου ορίου τιμών» για το ρωσικό πετρέλαιο

Οι ηγέτες της Ομάδας των Επτά θα «αναθέσουν στους υπουργούς να εργαστούν επειγόντως προς...
|

Πάνω από 306.000 άμαχοι νεκροί από την έναρξη του πολέμου στη Συρία, λέει ο ΟΗΕ

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα ανακοίνωσε σήμερα ότι 306.887 άμαχοι...
|

Επιστροφή της υποχρεωτικής χρήσης προστατευτικής μάσκας από εργαζόμενους και πελάτες σε φαρμακεία, πλαφόν στις τιμές των τεστ

Tην υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας από εργαζόμενους και πελάτες σε φαρμακεία, κλινικά εργαστήρια, καθώς...
|

Έρευνα για τις συνθήκες του κρίσιμου τραυματισμού του ΣΥΟΠ διέταξε ο Αρχηγός της ΕΦ

Τη διεξαγωγή έρευνας για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το ατύχημα κατά...
|

Στο 110% της κανονικής για τον Ιούνιο ανήλθε η βροχόπτωση από τις αρχές του μήνα

Στο 110% της κανονικής για τον μήνα Ιούνιο ανήλθε η μέση ποσότητα βροχόπτωσης στις...
|

Σύνοδος G7: Οι ΗΠΑ θέλουν να παραδώσουν στην Ουκρανία εξελιγμένους πυραύλους εδάφους-αέρος

Οι Ηνωμένες Πολιτείες προβλέπουν να χορηγήσουν στην Ουκρανία ένα προχωρημένο σύστημα πυραύλων εδάφους-αέρος “μέσου...
|

Κρίσιμα νοσηλεύεται στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας ο καταδρομέας ΣΥΟΠ που τραυματίστηκε

Σε κρίσιμη κατάσταση μεταφέρθηκε από το Γενικό Νοσοκομείο Πάφου στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας ο...
|

Απόλυτη ικανοποίηση εκφράζει η Λευκωσία για πολιτική Διακήρυξη Συνόδου Αρχηγών της Κοινοπολιτείας

Απόλυτη ικανοποίηση εκφράζει η Λευκωσία για το περιεχόμενο της πολιτικής Διακήρυξης, η οποία υιοθετήθηκε...
|

Στην Ομόνοια ο Nemanja Miletic

Έχουμε καταλήξει σε καταρχήν συμφωνία για συμβόλαιο δύο χρόνων με τον 31χρονο Σέρβο διεθνή...
|

Επέστρεψε στο ΑΠΟΕΛ ο Μπέλετς

To ΑΠΟΕΛ ανακοίνωσε τον τερματοφύλακα Βιντ Μπέλετς που πέρασε από τον Αρχάγγελο και την...
|

Παραμένουμε προσηλωμένοι στη δημιουργία μιας ενωμένης, ευρωπαϊκής χώρας, είπε ο Υπουργός Παιδείας

Στον επιμνημόσυνο λόγο του χθες προς τιμήν των Πεσόντων και των Αγνοουμένων Αγλαντζιωτών κατά...
|

Γερμανία-G7: Επενδύσεις 600 δισ. δολαρίων σε έργα υποδομής παγκοσμίως ανακοίνωσε η Ομάδα των Επτά

Επενδύσεις 600 δισεκατομμυρίων δολαρίων θέλουν να ενεργοποιήσουν έως το 2027 οι χώρες της Ομάδας...
|

ΔΗΚΟ: Με 132 ψήφους υπέρ και 1 αποχή αποφάσισε στήριξη Χριστοδουλίδη

Με 132 ψήφους υπέρ και μια αποχή, η Κεντρική Επιτροπή του Δημοκρατικού Κόμματος που...
|

Χαμηλής έντασης 2,6 Ρίχτερ ο σεισμός που έγινε αισθητός στη Λεμεσό, σύμφωνα με το Τμήμα Γεωλογικής Επισκόπησης

Σεισμός 2,6 Ρίχτερ σημειώθηκε στη Λεμεσό το μεσημέρι της Κυριακής, αναφέρει σε ανακοίνωσή του...
|

Ανησυχητική η αύξηση συνθετικών εξαρτησιογόνων ουσιών στην Ευρώπη, λέει ο Πρόεδρος της ΑΑΕΚ

Ανησυχίες για την αύξηση συνθετικών εξαρτησιογόνων ουσιών στην Ευρώπη, όπου αναγνωρίστηκαν 52 νέες ουσίες...
|

Απαράδεκτη πρόκληση οι παράνομες ενέργειες της Τουρκίας στην Αμμόχωστο, λέει ο Υπουργός Άμυνας

Απαράδεκτη πρόκληση συνιστούν οι παράνομες ενέργειες της Τουρκίας στην Αμμόχωστο, είπε ο Υπουργός Άμυνας,...
|

Από τεχνικό έλεγχο θα περάσουν τα λεωφορεία της εταιρείας που εκτελεί τα υπεραστικά δρομολόγια, είπε ο Υπουργός Μεταφορών

Από τεχνικό έλεγχο από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών θα περάσουν τα λεωφορεία της εταιρείας...
|

Ενθουσιασμένη με τον παγκύπριο διαγωνισμό ρομποτικής Robotex η Πρόεδρος της Βουλής [ΒΙΝΤΕΟ]

Η Πρόεδρος της Βουλής, Αννίτα Δημητρίου, ενθουσιάστηκε με τις παρουσιάσεις και το καινοτόμο περιεχόμενο των...
|

«Απαράδεκτες οι τουρκικές κινήσεις στην Κύπρο, αλλά η ΕΕ δεν μπορεί να αναλάβει πιο ισχυρή δράση»

Είναι δύσκολο για την Ευρώπη να αναλάβει αυτή τη στιγμή μια πιο ισχυρή δράση...
|

Η Ρωσία στοχεύει να σύρει τη Λευκορωσία στον πόλεμο, λέει η ουκρανική υπηρεσία πληροφοριών

Η υπηρεσία πληροφοριών της Ουκρανίας δήλωσε το Σάββατο ότι η Ρωσία στοχεύει να σύρει...
|

Βίντεο της Ημέρας

Σοκαριστικό βίντεο δείχνει έναν άνδρα να τραβάει από φλεγόμενο...

Ενώ 20 άνθρωποι κοιτούσαν και τραβούσαν με τα κινητά τους βίντεο... Μια δραματική διάσωση καταγράφηκε σε βίντεο την Τετάρτη, στο Μαϊάμι. Ένας οδηγός αγωνιζόταν να απεγκλωβιστεί...