Το κράτος επενδύει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να μπορέσει να διαχειριστεί το θέμα του κυκλοφοριακού που είναι κάτι το οποίο δεν λύνεται εύκολα, δήλωσε τη Δευτέρα ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Αλέξης Βαφεάδης, προσθέτοντας πως πρέπει να δούμε «πώς μπορούμε να αφαιρέσουμε αυτοκίνητα από τους δρόμους με το να έχουμε εναλλακτικές επιλογές, όπως την ποδηλασία και το περπάτημα”.
Ερωτηθείς για το θέμα που είδε το φως της δημοσιότητας περί απαγόρευσης κυκλοφορίας ρυπογόνων οχημάτων στο κέντρο της Λευκωσίας, ο κ. Βαφεάδης απάντησε πως «ουδέποτε έκανα αυτή τη δήλωση και ουδέποτε τέθηκε ενώπιον μου μια τέτοια επιλογή”. Εξήγησε πως «εμείς έχουμε υποχρέωση έναντι της Ευρωπαϊκής Ενωσης να εφαρμόσουμε κάποια από τα μέτρα” γα να σημειώσει πως “όταν ωριμάσουν τα θέματα και θα αποφασιστεί να εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο σε οποιονδήποτε χώρο, τότε αυτό θα γίνει επειδή οι κάτοικοι το θέλουν και επειδή οι κάτοικοι θα επωφεληθούν, θα μειωθεί η ρύπανση στην ατμόσφαιρα, θα έχουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής και όλες οι άλλες ρυθμίσεις θα είναι στη θέση τους».
Σε δηλώσεις στη Λάρνακα στο περιθώριο των εορτασμών για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 και ερωτηθείς για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ο Υπουργός απάντησε πως το συγκεκριμένο θέμα «είναι κάτι που πρέπει να χειριστούμε και ταλαιπωρεί καθημερινά πάρα-πάρα πολλούς πολίτες. Είναι όμως ένα πολύπλευρο θέμα, χρειάζεται να το προσεγγίσουμε με διαφορετικούς τρόπους και όχι μόνο με τα μέσα δημόσιας επιβατικής μεταφοράς, πρέπει να επιχειρήσουμε να το δούμε και από την καθημερινότητα, πως δουλεύουμε στην καθημερινότητα, πότε πάμε σχολείο, πότε πάμε δουλειά».
Πρέπει να δούμε, συνέχισε «πως μπορούμε να αφαιρέσουμε αυτοκίνητα από τους δρόμους με το να έχουμε εναλλακτικές επιλογές, όπως την ποδηλασία και το περπάτημα. Είναι μια δράση την οποία έχω εξηγήσει και στη Βουλή προχθές ότι το κράτος επενδύει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να μπορέσει να διαχειριστεί αυτό το θέμα, είναι κάτι το οποίο δεν λύνεται εύκολα», σημείωσε.
Ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε συγκεκριμένα ότι «τα τελευταία δέκα χρόνια στη Λεμεσό διπλασιάστηκε ο αριθμός των οχημάτων» σημειώνοντας πως «κανένα οδικό δίκτυο δεν μπορεί να διαχειριστεί αυτή την αύξηση των ιδιωτικών οχημάτων και όσους δρόμους και αν κάνεις δεν προλαβαίνεις αυτή την αύξηση. Συνεπώς πρέπει να δούμε και άλλα θέματα πιο σοβαρά», πρόσθεσε
Σε ερώτηση κατά πόσον υπάρχει σκέψη στο Υπουργείο Μεταφορών να μην κυκλοφορούν σε ώρες αιχμής τα βαρέα οχήματα, ο κ. Βαφεάδης απάντησε πως πιστεύει ότι στη φάση που είμαστε, πρέπει όλα να τα εξετάσουμε ακόμα και αυτό, διότι αν μπορεί η κοινωνία να εξυπηρετηθεί με μια διαφορετική ρύθμιση, και αυτό μπορεί να καθοριστεί μόνο έπειτα από διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους, τότε νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να το μελετήσουμε».
Ερωτηθείς για το θέμα που είδε το φως της δημοσιότητας περί απαγόρευσης κυκλοφορίας ρυπογόνων οχημάτων στο κέντρο της Λευκωσίας, ο κ. Βαφεάδης απάντησε πως «ουδέποτε έκανα αυτή τη δήλωση και ουδέποτε τέθηκε ενώπιον μου μια τέτοια επιλογή. Αυτό που έχουμε ενώπιον μας είναι μια νομοθεσία η οποία ψηφίστηκε από 38 βουλευτές τον Νοέμβρη του 2023 και απόρροια αυτής της νομοθεσίας είναι η ανάγκη να καταθέσουμε Κανονισμούς στη Βουλή για τα πρόστιμα».
Αυτό, σημείωσε «έγινε την περασμένη εβδομάδα. Τώρα γιατί δημιουργήθηκε αυτή η αναστάτωση δεν γνωρίζω», είπε, και σημείωσε πως «εμείς έχουμε υποχρέωση έναντι της Ευρωπαϊκής Ενωσης να εφαρμόσουμε κάποια από τα μέτρα. Εχω νοιώσει την ανάγκη να ξεκαθαρίσω ποια μέτρα θα εφαρμόσουμε και αυτά τα έχουμε περιλάβει στην ανακοίνωση μας και δεν επηρεάζουν την καθημερινότητα», ανέφερε.
Ακόμη σημείωσε πως «η προσέγγιση μας είναι ξεκάθαρα μια προσεκτική ανάλυση όλων των δεδομένων, μια συνεργασία με την τοπική κοινωνία, ούτως ώστε οι λύσεις που θα βρεθούν, όταν ωριμάσουν τα θέματα και θα αποφασιστεί να εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο σε οποιονδήποτε χώρο, τότε αυτό θα γίνει επειδή οι κάτοικοι το θέλουν και επειδή οι κάτοικοι θα επωφεληθούν, θα μειωθεί η ρύπανση στην ατμόσφαιρα, θα έχουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής και όλες οι άλλες ρυθμίσεις θα είναι στη θέση τους».
Ο Αλέξης Βαφεάδης ανέφερε ότι «δεν έχουμε μιλήσει για κέντρο οποιασδήποτε πόλης. Συνεπώς εμείς αναμένουμε πως όταν ωριμάσει αυτό το θέμα θα είναι επειδή και οι κάτοικοι και όλοι οι επηρεαζόμενοι το θέλουν», κατέληξε.
Πηγή: ΚΥΠΕ